maj
Panelsamtal – De bedrägliga samtalen, så har vi gjort för att komma åt problemet.
Media älskar att blåsa upp de fåtalet samtal som går fel inom telefonförsäljning, trots att nästan alla genomförs på ett korrekt sätt. De dåliga exemplen utgör sedan grund för Konsumentverkets och politikers krav på förbud mot försäljning via telefon. Så länge de bristande exemplen får sätta bilden av telefonförsäljning, är hotet om förbud överhängande. Kontakta bjuder in till panelsamtal med ett antal aktörer som under åren framgångsrikt arbetat för att undanröja faktorer som i slutändan kan leda till bristande kvalitet i säljsamtalen. De delar här med sig av tips från rekrytering, utbildning, coachning och kvalitetssäkring, allt för att skapa Trygga Kundkontakter.
Spår Telefonförsäljning 14.30
Varje år genomförs flera 100 miljoner telefonsäljsamtal. Några hundra av dem landar hos Konsumentverket som anmälningar. Ett fåtal hamnar i pressen och orsakar en enorm skada för telefonförsäljningen.
I princip alla de samtal som media lyfter upp, handlar om säljare som gått utanför ramarna och tar sig rätten att inte agera respektfullt mot konsumenten. Vad är det som får vissa säljare att sätta sina egna intressen före laget och bolaget där de arbetar?
Telefonförsäljning handlar om tillit. Tillsammans måste vi varje dag arbeta för att behålla och utveckla tilliten - för att få fortsätta sälja via telefon. Det är viktigare än någonsin!
Panel:
Vi möter Simon Blomster, vd på PEC, och Niclas Högfeldt, ägare och styrelseordförande på Citysälj, som berättar hur de över åren har arbetat med kultur och värderingar som genomsyrar deras verksamheter. Vi möter också John Kristensen, COO Agaton, som är specialist på samtalsanalys som redogör för hur man kan arbeta med tekniken för att snabbt identifiera brister för åtgärd.
Moderator: Tina Wahlroth, Kontakta