Sortera

Tid
  • Alla
  • 09.00
  • 09.15
  • 10.00
  • 10.25
  • 11.20
  • 11.45
  • 12.10
  • 13.30
  • 13.50
  • 14.10
  • 14.30
  • 15.30
  • 16.00 - 17.00
  • 17.00 - 19.00
  • 19.00 till långt in på natten
Föredrag
  • Alla
  • Välkommen!
  • Keynote
  • Strategi
  • Case huvudsponsor
  • Inspiration
  • Case sponsor
  • Teknik
  • AI
  • Kunskap
  • Kunskap
  • Case kundservice
  • Case telefonsälj
  • Strategi telefonförsäljning
  • Panelsamtal
  • Mingel
  • Galamiddag!
Målgrupp
  • Alla
  • Kundservice
  • Telefonförsäljning
  • Alla!
  • Kundservice & Telefonförsäljning
  • Alla som anmäler sig!

Välkomna till Kontaktadagen 21 maj 2025!

Nu börjar vi presentera våra talare på Kontaktadagen! Som vanligt kommer du att bjudas på inspirerande föreläsningar och intressanta framtidsspaningar som är viktiga för dig som arbetar med kundservice och telefonförsäljning. Förmiddagens talare på stora scenen vänder sig till hela publiken. Under eftermiddagen delar vi upp föreläsningarna i separata spår mot kundservice och telefonförsäljning. Sedan avrundar vi med Key Note av högsta klass, går vidare till vårt populära mingel och avrundar dagen med 3-rätters middag. Häng med!

Keynote: Tillit är en förutsättning för framtidens AI

Strukturerad data är det nya guldet. Genom att bearbeta data och korsbefrukta olika data med hjälp av AI, skapas extraordinära möjligheter för människor, företag och samhälle. Kunskap om våra kunder ger mer träffsäkra och effektiva kundmöten. Särskilt kundservice ligger väldigt långt fram i AI-utvecklingen och vi ser också att AI är en stark motor inom försäljning.

Case: Så stärker TJM Forsikring en redan mycket hög kundnöjdhet!

Kundnöjdheten är bland de absolut högsta i Danmark, men på TJM Forsikring tar man inget för givet. För att ytterligare förstärka kundnöjdheten har TJM trots infört ett AI-baserat coachningsprogram från Axcess Nordic och Verint, både i sin kundservice och skadehantering. Här delar TJM med sig på vilket sätt de arbetat med AI-coachning och hur det bidrar till att höja den redan höga kundnöjdheten ytterligare.

​Case: Enity’s digitala förändringsresa

Enity Bank Group (med varumärkena Bluestep Bank, Bank2 och 60+banken) delar med sig av sin resa mot en sömlös och kundvänlig kommunikationsplattform för telefoni, e-post och chatt. Martin och Solomona kommer berätta om effektiviseringar, förbättrade kundupplevelser och en snabb implementation av ny teknisk partner. Avslutningsvis får du en glimt av bankens resa mot automatiserade produkter, vilket ytterligare stärker Enity Bank Groups position som en innovativ bank.

Case: Att leda med teknik - Qliros syn på framtidens CX

Hur navigerar ett snabbväxande företag som Qliro i det ständigt föränderliga kundservice-landskapet, samtidigt som de implementerar CX AI på ett ansvarsfullt sätt? Qliro delar med sig av sina verkliga erfarenheter av att omvandla kundinteraktioner i en digital tidsålder – från möjligheterna och övervägandena kring att införa AI i kontaktcentret till de lärdomar som dragits längs vägen.

Case: Så har Bredband2 förbättrat upplevelsen för kunder och agenter: AI i all ära, men förändringen sker hos människor.

AI och automation finns överallt, och Bredband2 använder dessa teknologier effektivt. Men för dem sker den verkliga förändringen först när den blir en aktiv del av arbetet. Därför pratar inte Bredband2 om AI. I stället fokuserar Bredband2 på hur de använder teknik för att få fram konkreta insikter och hur de omvandlar dessa till kunskap för agenter, kunder, andra avdelningar och chatbots.

Case: Från silos till synergi - så transformerade H&M sin WFM i stor skala

På bara sex månader omarbetade H&M hela sin Workforce Management från grunden – de rekryterade nästan ett helt nytt team, lanserade Calabrio WFM och rullade ut schemaläggning i skarp drift på fem olika platser, med överlappande lanseringar. H&M delar med sig av resan från en uppdelad och statisk organisation, till en flexibel och datadriven WFM-funktion som stöttar hela verksamheten.

Från junior till senior: Psykologin bakom framgångsrik försäljning

Att bygga självkänsla hos juniora säljare så att de upplevs trygga och seniora i kundmötet är en utmaning för många. Försäljning handlar mycket om psykologi och är något alla säljare måste behärska. Med en stabil grund på plats gäller sedan träning och åter träning. Möt Rickard som både gjort sin hemläxa och sina analyser - för att idag även inspirera andra säljare till att tänka nytt.

Lagom empati i kundmötet

Kundens positiva upplevelse av kundmötet är oerhört viktigt för den långsiktiga kundrelationen. Vi som arbetar med kundservice vet att kundens upplevelse av att känna sig empatiskt bemött är en viktigaste ingredienserna i kundmötet. Empati är dock något som olika personer kan värdera olika. Empati har också två sidor, en negativ och en positiv. Kontakta har samverkat i ett projekt med Stockholms universitet där vi tillsammans med våra medlemmar identifierat en god balans av empati i ett kundmöte.

Case Agria: Så utvecklar du säljkultur i kundservice

Att leda en kundservice till att bli säljande kräver ett tydligt ledarskap, med ständigt fokus på sälj och ihärdighet! Agria har framgångsrikt utvecklat en säljande kultur i sin kundservice och personalen ser försäljning som en naturlig del av sitt uppdrag.

Multimodulär totalkonversation med AI-avatarer för ökad tillgänglighet

Hur kan multimodulär totalkonversation med AI-avatarer hjälpa kundservice att möta de nya tillgänglighetskraven och minska det digitala utanförskapet? Det ville PTS (Post- och telestyrelsen) också veta, så de finansierade Fictive Reality och Funka för att ta fram en lösning på detta. Projektet är nyligen avslutat och lärdomarna är många. Resultatet är en konkret och implementerbar AI-lösning, med AI-avatarer som ökar tillgängligheten.

Case: Tryggt och stabilt – framgångsfaktorer för långsiktighet inom telefonförsäljning

Nobl Consulting är telefonsäljbolaget som inte gör så mycket väsen av sig, men som levererar desto mer. Tack vare en medveten strategi med låg profil, strikt verksamhet och fokus på värderingar som känns riktigt bra i magen, har bolaget år efter år varit en stabil säljpartner till de riktigt stora varumärkena. Nobl delar med sig av sina framgångsfaktorer!

Vägen framåt för svensk telefonförsäljning

Aldrig tidigare har hotet mot telefonförsäljning varit så stort om nu. Från EU förespråkas opt-in, d.v.s. att samtycke på förhand ska krävas för telefonförsäljning, något som är den huvudsakliga modellen i flera europeiska länder. I Sverige har kanalen reglerats allt hårdare och i kölvattnet av S brister i sin försäljning av partipolitiska lotter hösten 2024, kräver nu även Konsumentombudsmannen opt-in i Sverige. Sammantaget finns ett bredare politiskt motstånd mot telefonförsäljning än tidigare.

Från insikt till effekt – framtidssäkra er kundserviceleverans

En lyckad AI-satsning inom kundservice kräver ett antal faktorer på plats innan digitaliseringsresan påbörjas. Concentrix har stor erfarenhet av att i sina kundserviceuppdrag arbeta med utveckling för uppdragsgivarens räkning. Här delar de med sig av vilka vanliga insikter deras analyser ofta leder till, samt hur tekniker som AI, automation och väl definierade processer – när de används rätt – skapar en starkare kundupplevelse och mätbara resultat.

Panelsamtal – De bedrägliga samtalen, så har vi gjort för att komma åt problemet.

Media älskar att blåsa upp de fåtalet samtal som går fel inom telefonförsäljning, trots att nästan alla genomförs på ett korrekt sätt. De dåliga exemplen utgör sedan grund för Konsumentverkets och politikers krav på förbud mot försäljning via telefon. Så länge de bristande exemplen får sätta bilden av telefonförsäljning, är hotet om förbud överhängande. Kontakta bjuder in till panelsamtal med ett antal aktörer som under åren framgångsrikt arbetat för att undanröja faktorer som i slutändan kan leda till bristande kvalitet i säljsamtalen. De delar här med sig av tips från rekrytering, utbildning, coachning och kvalitetssäkring, allt för att skapa Trygga Kundkontakter.

När AI möter AI i rekrytering, ny situation som kräver nytt sätt att agera

Till kundservice och telefonförsäljning rekryteras 1000-tals personer årligen. Nytt är att allt fler kandidater använder AI för att skapa CV, skriva personliga brev och utföra tester. Samtidigt använder de som rekryterar teknologin för att utvärdera och screena kandidaterna. I AI-baserade rekryteringsprocesser blir referenstagningen viktiga inslag, något som tidskrävande och ibland svårt att utvärdera. Här presenteras insikter och kunskap om digital referenstagning och hur du konkret kan göra för att samla in så värdefull information som möjligt.

Keynote: Service och sälj är inte bara handlingar – det är känslor!

The human factor – emotionell intelligens – är helt centralt i god service och sälj. Utan emotionell intelligens blir service och sälj bara transaktioner, istället för värdeskapande dialoger där kunder upplever gott bemötande som utvecklar långsiktiga relationer.

Mingel med gott i glasen!

Kontaktadagens föreläsningar följs av ett trevligt mingel med bubbel i glasen och bubbel med alla härliga gäster!

Galamiddag!

Kontaktadagen avrundas med en hejdundrande trerätters middag och gott i glasen. Vi äter, minglar och dansar till långt in på natten!