23
maj

Viktig info och Panelsamtal om nytt inom försäljning!

Vi lyfter nyheter för alla som arbetar med försäljning och då särskilt telefonförsäljning. Vi diskuterar i form av paneldebatt där åhörare får möjlighet att delta. Vi lyfter nya Etiska regler B2B, vad som händer med förbudet mot telefonförsäljning i ePrivacyförordningen och utmaningarna med bedragare som förstör kanalen telefon.

Scenen telefonförsäljning 14.10 - 14.50

Kontaktas uppdrag är att företräda våra medlemmar och agera i sådana frågor som är viktiga, så att Kontaktas medlemmar kan agera framgångsrikt på svenska marknaden. I denna programpunkt kommer vi att blanda information och samtal kring de viktigaste frågorna för telefonförsäljning just nu:

Helt nytt - Etiska regler för marknadsföring och försäljning via telefon B2B
Som en följd av tuffa regleringar och skriftlighetskrav vid försäljning till konsument, har fulsälj och bedrägeri i allt högre grad flyttat över till B2B-försäljning. Med problem följer hot om lagstiftning. Kontakta agerar proaktivt och lanserar därför under 2024 nya etiska regler.

ePrivacyförordningen från EU - förbud mot telefonförsäljning
Kontakta har följt den utdragna processen för ePR och löpande agerat vad gäller det förbud som förordningen föreskriver. Sedan ett par år har vi säkerställt skrivelser till telefonförsäljningens fördel. Men överlever ePR ett EU-val och vad händer om ePR går i graven?

Bedrägerier via telefon ökar och utgör hot mot kanalen telefon
Myndigheter och media vittnar om problemen med bedragare som helt utan skrupler härjar i kanalen telefon. Återigen lyfts populistiska åsikter om begränsningar att använda kanalen för sin försäljning. Kontakta anser att det inte är kanalen som är problemet, det är bedragarna. Men, näringslivet måste gå före och agera proaktivt. Här delar vi med oss av erfarenheter och tips.

Moderator
Tina Wahlroth, Kontakta