23
maj

Nya lagen om digital tillgänglighet ställer krav på din kundservice

Från och med juni 2025 måste din kundservice vara digitalt tillgänglig för alla – enligt ny lagstiftning. Här får du vet vad du måste ha koll på, vad du ska förbereda och vad som måste vara på plats när lagen träder ikraft.

Stora scenen 13.50

Alla människor har olika förmågor och alla som arbetar med extern kommunikation måste därför har stor förståelse för vad som krävs för att deras verksamheter ska bidra till ett inkluderande samhälle där digital tillgänglighet är en självklarhet för alla. Från och med juni 2025 räcker det inte med att ha kunskap, tillgängligheten måste vara på plats! I det här föredraget får du som arbetar med kundkommunikation på distans, i en kundservice eller motsvarande, veta vad du behöver göra redan nu för att nå ända fram.

Lennart Engelhardt, VD Funka

Funka är marknadsledande inom digital tillgänglighet och deras experter har ledande roller i utformningen av EU-lagstiftning och internationella standarder – vilket gör att de sedan många år bidragit till de lagar och regler som gäller idag.