23
maj

Case: Hur Tre har förbättrat sina resultat genom att satsa på medarbetarna

Att ha hög personalomsättning i en kundserviceorganisation som verkar i en storstad är inget ovanligt. Att därtill ha många unga "förstajobbs"-medarbetare gör sällan saken bättre. Anders från mobiloperatören Tre kommer berätta om hur strategiskt och målmedvetet arbete med att satsa på medarbetarna har lett till längre anställningstider och bättre resultat.

Stora scenen 12.10


Tre säger att deras kultur är deras personlighet. Kulturen sammanfattar hur Tre jobbar, tar beslut och är mot varandra för att tillsammans uppnå vision och mål.

Tre sammanfattar sin kultur så här:
We think like challengers - Vi säger ja när andra säger nej, och tvärtom. Vår filosofi handlar om att utmana för att göra saker bättre.
We work like champions - Vi blandar intervallpass med återhämtning för att alltid kunna göra vårt bästa. Och för att snabbt resa oss när vi faller.
We act like buddies - På Tre är du aldrig ensam! Vi älskar olika och hjälps alltid åt, i med- och motgång.

Anders Asperen, Head of Workforce Management & Customer Service 

Sponsor: