18
jun

Minikonferens 6: Kundkommunikationens hörnstenar

Rätt person, rätt kommunikation och rätt hantering av affärsinsikter är hörnstenar i professionell kundkommunikation!

Kommunikation på distans blir allt mer avgörande för verksamheters varumärken. Detta har blivit särskilt tydligt i kölvattnet av pandemin, då de fysiska mötena uteblev. Försäljning via telefon som är relevant för konsumenten välkomnas och tillgänglighet till kundservice  när det uppstår frågor är en hygienfaktor. Detta ställer självklart krav på företag och organisationer att ha kunskap och koll på viktiga förutsättningar i sin verksamhet. Kontakta presenterar här några viktiga hörnstenar organisationen har arbetat med för utveckling av kundservice och telefonförsäljning.

Case: Framgångsprofiler - att rekrytera rätt person!
Rekrytering av rätt medarbetare ger mängder av fördelar. Medarbetare som trivs bättre, stannar längre, levererar bättre resultat och är lönsamma. Kontakta har etablerat framgångsprofiler för telefonsäljare, kundservice-, support- och växelmedarbetare samt teamledare som erbjuds Kontaktas medlemmar helt gratis!
Lennart Engelhardt, Happyr

Case: Affärsinsikter - informationen kunddialogerna avgörande för utveckling av kundresan
I alla kunddialoger som hanteras av telefonsäljare och kundservicemedarbetare framkommer information om kunden som inte går att inhämta någon annanstans. Förmågan att som säljchef eller kundservicechef sätta samman informationen till ledningen blir avgörande för din verksamhets roll i organisationen. Genom att samla denna värdefulla information och transformera till affärsdata, sprida i organisationen, skapas förutsättningar att utveckla kundresan och kundrelationer.
Erik Mokvist, Axholmen

Case: Servicehandboken - Sveriges första handbok för professionell kundbemötande
Kontaktas Servicehandbok syftar till att inspirera och ge en grund till hur du och din organisation kan erbjuda professionell, förtroendeingivande och engagerad kundservice till era kunder. Här möter ni medförfattarna Lilo som berättar om hur ni skapar wowservice!
Lilo, proffs på wowservice.