10
jun

Minikonferens 4: Kundfokus mer än bara ett uttryck

När Covid hotade att förstöra den globala ekonomin var en gemensam nämnare övergången till fjärrarbete. Alla behövde ta reda på hur man anpassar sig till det nya normala. Under pandemins tidiga dagar såg Scrive att kunder som redan valt att gå längre i sin digitalisering än andra, också hade lättare att övergå och möjliggöra för sina medarbetare att arbeta hemifrån.

Med hjälp av Scrives tidigare erfarenhet, lösningar och insikter kunde många företag över hela Europa bibehålla fart i en tid där de mest kämpade.

Case: Hemarbete och restriktioner, tre berättelser om hur Telenor har ställt om sin verksamhet med kunden i fokus
Telenor hade sedan länge levererat sin butiksupplevelse via Scrives e-signaturlösningar på surfplattor och hanterade kontrakt digitalt. Detta var en stor förbättring av den erfarenhet som tidigare använts av papperskontrakt. Men när pandemin drabbades behövde Telenor anpassa sig ytterligare. Med begränsningar för fysiska butiker flyttade Telenor till en inre försäljningsmodell men behövde hjälp för att rulla ut detta i hela sin organisation. Scrive, som redan har gjort liknande projekt och möjliggjort för sina egna anställda att göra samma sak, var där vid Telenors sida. Resultaten överträffade förväntningarna!

Kundfokus måste gälla alla!
Ett företag behöver en bred definition av kund. Alla som vi hjälper till att vägleda på resan är kund på ett eller annat sätt. Det inkluderar naturligtvis våra faktiska kunder, men också våra kollegor, våra anställda och våra partners. Men för att nå ett högt kundfokus i en organisation krävs hårt arbete och samsyn.
Möt Niklas Fehrm, CRO på Scrive, berätta om hur de har hjälpt både sina interna och externa kunder att ta sig an de unika utmaningarna 2020 och därefter.


Sponsor:


Som digitaliseringspartner har Scrive över ett decennium erfarenhet av att hjälpa kunder att leverera överlägsen kundupplevelse.