23
maj

Effektivisering inom Kundservice via genomtänkt digitalisering

Försäljning i alla kundmöten blir allt viktigare, vid telefonförsäljning självklart, men framför allt i kundservice. Vilka effekter kan uppnås såväl inom kundservice som inom försäljning när avtalsprocesser inte bara digitaliseras utan även automatiseras? I detta case möter vi Adrian Seyed från NetOnNet som berättar om sina erfarenheter om vad företag bör ha i åtanke innan en digitaliseringsprocess genomförs? Hur bör man tänka kring samarbetet med uppdragsgivare och leverantörer?

NetOnNet öppnade den 10 mars 1999 med en enkel affärsidé: att sälja hemelektronik till lägre priser än i vanliga butiker. De fanns bara på Internet och sålde produkter direkt från lagerhyllan, utan onödigt krångel. 2001 kompletterades nätförsäljningen med Lagershopar där man handlar till samma låga priser som på nätet.

NetOnNet nöjer sig inte med att hålla låga priser. De tror att deras kunder vill handla av ett seriöst företag med bra service i form av schysst sälj, snabba och säkra leveranser och proffsig rådgivning i sin kundservice. För att kunna tillhandahålla det har NetOnNet arbetat med att säkra kundsprocesser och smart digitalisering tillsammans med Scrive.

Adrian Seyed, Development Manager Services, på NetOnNet med Niklas Fehrm, Scrive